2015: "Nonnen over de vloer !

is een erg komisch "wirwar" toneelstuk

geschreven is door G. Voskes

Uitgeverij Vink

TONEELVERENIGING KLAVER-DENEKAMP-DINKELLAND-TWENTE-OVERIJSSEL

Staand van links naar rechts

Martijn Blokhuis = ANTOON,boerenzoon.
Jeroen Blokhuis = DOLF, eigenaar Hotel

Ellen Bos = DIEUWERTJE, vrouw v.Dolf

Veroni Lukens = CECILIA, zus Marietje
Jos LukensNOTARIS BERGSMA.
Gerard Groener = HENRY " bioloog                                                  Zittend van links naar rechts

Jan Bos = DRIES, achterbuurman.

Marijke Nijland = MARIETJE, zus Cecilia

Marthe Bos = BETSIE, Postbezorgster.
Ilse Peters = FIEN, vrouw van Dries

Arjan Reerink, Regisseur

2015: NONNEN OVER DE VLOER:   5 Dames en 5 Heren

Dit jaar een bijzonder optreden omdat er 4 leden meespelen die

bijna 25 jaar of zelfs veel langer al lid zijn van Toneelvereniging KLAVER.

Ilse Peters ( 24 jr lid ) , Jos Lukens en Veroni Lukens ( beiden 25 jr. lid ) en

Jan Bos ( 38 jr. lid )  zijn de spelers, die na enige tijd, nu weer op de planken staan.

Samen met de andere huidige spelers is dit een toneelgroep die erg gedreven is.

Ook dit weekend heeft plattelandshotel " het Reekalfje " weer een aantal kleurrijke gasten onder dak. Waarom zijn de gezusters Trip persoonlijk uitgenodigd in "het Reekalfje", door notaris Bergsma? (Jos Lukens). Is dit een zakelijke gelegenheid of schuilt er nog meer achter deze afspraak? Nu is Marietje Trip (Marijke Nijland) niet bepaald moeders mooiste. En Cecilia Trip (Veroni Lukens) heeft een paar jaar geleden haar wereldse kleding verruild voor het habijt van de Zusters der Liefde. Dan logeren er de ouders van Antoon Grundel (Martijn Blokhuis). Hij wil zijn ouders bewijzen dat hij best in staat is om zijn bedrijf een weekend alleen te runnen. Zijn vader, Dries Grundel (Jan Bos) vindt het allemaal prima en laat het op zich afkomen. Daarentegen zijn moeder Fien Grundel (Ilse Peters) is overbezorgd en stemt hier  alleen mee in als ze wel een kamer krijgt met uitzicht op hun boerderij. Dieuwertje (Ellen Bos) de vrouw van de hotelbaas probeert alles in goede banen te leiden.

En dan is er nog een zekere Henry Hazeleger (Gerard Groener). Hij zegt student te zijn maar vindt toch een aantal andere zaken belangrijker. Niettemin doet hij verwoede pogingen om de paringsroep van de "wilde wippert" op de band vast te leggen. Maar hij raakt hopeloos verstrikt tussen zijn liefde voor Mejuffrouw Trip en Betsie Blom (Marthe Bos) de postbezorgster.

Maar ook hier heeft Dolf, de hotelbaas (Jeroen Blokhuis) in de vorm van een "Reekalfje speciaal", wel een oplossing voor.

TONEELVERENIGING KLAVER-DENEKAMP-DINKELLAND-TWENTE-OVERIJSSEL