2017: "Do toch nig zo doar!"

is een hilarisch toneelstuk

geschreven is door Ulla Kling

en vertaald door Erik Bok.

Uitgeverij Vink

Ilse Peters-Beene, Gerard Groener,Jeroen Blokhuis, Chris Nijmeijer, Jos Lukens(souffleur) ,Marijke Nijland-Benneker, Ellen Bos, Henriëtte Smit, Marthe Bos, Kristina Slots.

Souffleurs: Jos Lukens en Gerda Tijhuis (ontbreekt op foto).                               REGISSEUR: René Wolkorte

En dat was DO TOCH NIG ZO DOAR !. Enkele leuke scènes hebben we hier boven en hieronde met foto's weergegeven. (klik op de kleine foto's en worden zo vergroot)

Een speciale dank aan regisseur René Wolkorte en souffleurs Gerda en Jos Lukens, alle grimeuses o.l.v.  Irma Berning en  Marijke Benneker

en natuurlijk toneelmeesters en iedereen die ervoor heeft gezorgd dat alles wederom vlekkeloos verliep.

Wegens een kleine ruimte heeft misschien niet iedereen volledig zicht gehad op het podium. Onze excuses hiervoor.

We zullen komende tijd met elkaar gaan brainstormen  op welke wijze we volgend jaar meer ruimte kunnen creëren door misschien een andere opstelling en/of enkele  kleinere tafels te plaatsen dat nóg meer gezelligheid brengt.

Dank namens de spelers

Jeroen Blokhuis , Marijke Benneker , Chris Nijmeijer , Marthe Bos, Kristina Slots, Ellen Bos , Henriette Smit , Gerard Groener en Ilse Peters.

We zien je / u  , allen graag terug bij één van onze voorstellingen in november 2018. De exacte data wordt t.z.t. bekend gemaakt.

DANK VOOR JE / UW KOMST EN TOT TOOK'N JOAR!

TONEELVERENIGING KLAVER-DENEKAMP-DINKELLAND-TWENTE-OVERIJSSEL

"Do toch nog zo doar!"      Toneelstuk 2017

In 1994 werd "Do toch nig zo doar" of te wel "Doe toch niet zo dwaas!" gespeeld. Nu anno 2017 is het boekje weer uit de oude doos gehaald. Opa Vonk (1994 gespeeld door Jan Bos en nu door Gerard Groener) kan niet langer in zijn huis blijven wonen, vinden zijn kinderen. En omdat opa weigert naar een bejaardenhuis te gaan, wordt er buiten zijn wil om een advertentie geplaatst voor een huishoudster. Kort na elkaar dienen zich zeer uiteenlopende sollicitanten aan; de Turkse Fatima, met haar grote kinderschare; de jonge Jolanda, die niet van plan is ook maar een vinger uit te steken; en de resolute daadkrachtige oudere Irma Krijgsheld (In 1994  en in 2017 gespeeld door Ilse Peters). In de laatste zien de kinderen wel wat. Opa is echter niet van plan zich zonder slag of stoot gewonnen te geven. En zo ontvouwt zich een machtsstrijd tussen Irma en Opa, een strijd, die haast onmerkbaar uitgroeit tot een ongewone liefdesgeschiedenis. Opa en Irma vinden samen de moed, hun leven nog eenmaal in eigen handen te nemen. Ze bewijzen dat ze nog lang niet rijp zijn voor een bejaardenhuis.

TONEELVERENIGING KLAVER-DENEKAMP-DINKELLAND-TWENTE-OVERIJSSEL